måndag 2 mars 2015

Ta in våren .......


... i gårdagens inlägg skymtade min senaste plantering under lampan, ett gäng snödroppar från trädgården. Bara fram med stora spaden, gräva upp och sätta ner vi vad som helst. Här fick det bli en av glassformarna :-)


Vackert i sin enkelhet, tillsammans med lite fasanfjädrar blir det nästan lite föraning om påsk :o


Det var alldeles väldigt trevligt att ha födelsedag i går, men ni ska veta att jag blev uppvaktat i hela tre dagar :o Uppvaktad med trevligt sällskap, god mat och fina presenter. Jag måste även tacka er för alla gratulationer på bloggen och fb ♥ ♥

Första veckan i mars och vi drar igång en ny måndag med yoghurt, nypongranola, juice och te.
Ha en underbar måndag. 

Tjingeling ♥ ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Det är praktiskt när man vill ha vårblommor när det går att gräva upp på tomten. Vi har röjt bort sly och för stora träd efter skogs sidan av tomten idag då hittade jag några fina tuvor som fick följa med hem Nu står de på köksbordet när vi ska äta. Glad man blir av det. Det blev mycket ljusare på tomten med, fast det inte är löv på träden märktes det kanonbra.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Så underbart. I morgon ska jag göra likadant. Kraam pia