lördag 10 maj 2014

Mellan hägg ......


....... kan just konstatera att hela samhället doftar hägg. Det finns verkligen hägg överallt, alla står de i full blom.


Jag tycker väl egentligen att hägg doftar väldigt starkt och vill nog inte ha dem allt för nära. Men de arbetsamma bina tycker de är underbara.


Kunde dessutom, så där lagom snopet, konstatera att även hägg existerar i "blod-version". Riktigt snygg måste jag säga med sina mörka blad, rosa blommor och inte alls lika stark doft.


Kan återigen konstatera att jag är glad att jag inte har semester mellan hägg och syren, för de blommar samtidigt :o

Ha en skön avslutning på denna sena lördagskväll och en bra start på söndagsmorgonen. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Elle sa...

Och jag måste konstatera att allt är utblommat här!
Man hinner nästan inte med i svängarna. Just nu koncentrerar jag mig på de blommande aklejorna. Vad kommer sen...?
Ha en fortsatt skön helg!