söndag 11 maj 2014

Jag har varit torrare ......


........ ingen kan klaga på att det inte är grönt i alla fall ;-)
Grannarnas enorma björkar har gått över i grönt, vår avenbokhäck är grön, många av småbuskarna är helt gröna. Det är egentligen bara fruktträden som inte är helt gröna ännu.


Om jag hade väntat några dagar med att ta just den här bilden, hade jag kunnat visa upp våra äppelträd i full blom. Nu är det bara knoppar, tack och lov, jag vill inte ha fler frysta fruktblommor :-o


Tack vare regnet behöver jag inte vattna och jag behöver inte fylla på fågelbadet ;-)

Istället för trädgård har det idag blivit en dag i sällskap med snabeldraken och dammtrasan, nio hål i ösregn och nu lite slapp framför datorn.

Fler söndagsbilder finns HÄR. Ha en skön söndagskväll. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Man får vara glad för det lilla ibland, slippa vattna menar jag.Här regnar det nästan hela tiden mer eller massor åska har vi fått med och hagel till det.
Det är nog mest mannen här som har energi bara han slipper gräva går allt som en dans. Tyvärr så måste han ju det nu med( min rygg du vet) så vi får väl se när vi kommer dit hur fort det går då.
Ha en fin början på veckan
Kram Meta