lördag 17 maj 2014

Leverans ......


.......sent omsider kom jag hem från Stockholm igår kväll, levererad med SJs vanliga "precision", dvs ingen alls. Men jag kom ju hem i alla fall ;-)

I morse blev det sedan besök på brädgår'n, nu ska det äntligen bli permanent insyns- och vindskydd på vår uteplats :-)


Jag hämtade ut min första egna ramslök. Trots att paketet blev liggande en eller två dagar för länge (pga av att jag var i Stockholm) måste jag berömma Zetas Trädgård.
Har ni sett deras nyöppnade webshop?


Sex plantor beställde jag och de ska planteras i en härlig skuggplantering, så fort insyns- och vindskyddet är klart :-))


I kväll blir det ett glas rött framför grillen och massor av kött och grönsaker på gallret. Ha en underbar fortsättning på den här sommarlördagen. 
Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Elle sa...

Vad kul med lite nya plantor och vilka snygga krukor du har!!!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Elle

Meta sa...

det är bra med ett plank både för insyn och lite mer växter får plats då. Lycka till med ramslöken, min står kvar i krukan än.
Ha en fin vecka
Kram Meta