söndag 13 april 2014

Vårboosta energinivåerna ......


....... sol, hav, vårvindar och en picknickkorg! Det är energiboost till max, är det dessutom på Österlens stränder är det fulländat.


 Vitemöllas vita sand så långt ögat ser, nästintill folktomma stränder, bara några fiskare som suktade efter havsöring och några vårpigga husbilsåkare.


Jag passade dessutom på att plocka med mig lite ramslök, det får bli en paj till i morgon men också lite ramslöksolja till påskens mat. Önskar att jag hade ramslök i min omgivning ;-) Någon som vet hur man kan få tag i plantor??


Vi tog oss faktiskt hela vägen ner till vackra Ystad, när vi vände norrut igen rullande dimman in från havet och vi fick beskåda Ale stenar i ett superhäftigt trolskt ljus.


Inte mycket man såg av havet utanför hamnen ;-)


Fulladdade lämnade vi dimman bakom oss och styrde kosan hemåt, nöjda efter första långturen med nya bilen.


Jag kan lova att det smakade bra med färska räkor, svenska ostron och lite ost efter den underbar dagen.
Söndagstolkningar från övriga fabrikörer finns HÄR.

Ha en skön söndag. Tjingeling ♥ 

4 kommentarer:

Elle sa...

Vilket mystiskt ljus det blev. Lite som här, varken dåligt eller bra väder. Men idag blir det inomhusaktiviteter.
Jag har en kompis som har Ramslök i trädgården. Fick en planta häromdagen. Annars säljs det i plantskolan. De sprider sig rejält om du har dem i trädgården.
Häromdagen blev det kycklingfileer fyllda med ramslök och fårost. Mmmmm.
Ha en skön söndag!
Kram Elle

Villa Ryttarängen sa...

Ale stenar har nästan alltid ett mystiskt ljus över sig. Du vet ju att jag älskar Österlen lika mycket som Öland. Härliga bilder. Ramslök har jag i min rabatt hämtat i skogen Fniss! Kraaam Pia

Anna sa...

Vilka härliga bilder! Kunde nästan varit Gotland!

Scottish Moments sa...

Å vad mysigt!!
Ramslök, är det de där bladen som luktar vitlök?