lördag 26 april 2014

Sommar mitt i våren .......


...... sol, sol, sol och sommartemperaturer trots att det fortfarande är april. Ur led är tiden!
Jag hade ett nätt dagsverke inplanerat - korv! Härlig, örtig, smakrik korv till grillsäsongen. I går hämtade jag nymald färs hos vår lokala närbutik (med kommunens bästa charkdisk). I morse var det bara att sätta igång.


I morgon, när korven legat till sig, blir det avsmakning - men jag lovar att smakar örter. Halva kryddlandet, färska chilifrukter och den älskade ramslöken ingår i smeten. Receptet kommer HÄR under veckan.


Vi hann även med ett besök i växthusen och plantskolan i Långasjö. Idag fick tomater, gurka, tomatplantor och några få blommor följa med hem. Men under försommaren kommer det att hämtas mer - jag lovar ;-)

Nu ligger köttet på grillen, vinet är upphällt och tomatsalladen har dragit klart. Ha en underbar avslutning på lördagskvällen. Tjingeling ♥

Inga kommentarer: