måndag 7 oktober 2013

Inreda studentlya


....... dagens bilder kommer från dotterns studentlägenhet. Även en liten lya går att inreda ljust, lantligt och med en liten touch av fransk brocante. Sen terminen började igen har det tillkommit lite nytt på inredningsfronten. Läckra linnekuddar och värmande pläd i fuskskinn.


Väckarklocka utan signal modell STOR, men superläcker om ni frågar mig ;-)
Klockan köpte hon HÄR, linnekuddarna HÄR och pläden HÄR.


Klockans placering och färg är vald för att hålla ihop rummet. Ni har ju sett tavelväggen innan, men bara som en påminnelse.


Apropå månadens färg, som komplement till de rosa banden har jag köpt ett rosa rep att spänna runt handleden. Kommer att sitta som en smäck nästa helg då det bär av på nya festligheter.

Ha en skön måndagskväll. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Linnéa sa...

Fuskpläden är härlig. Måste ju vara skön att svepa in sig i nu på hösten.

Elzie sa...

Nej, men vad kul att jag hittade till dig! Såna fina bloggar du har. Får ta en dag och gå igenom dom framöver, haha.
Så härligt du har inrett lyan. Hade gärna trillat ner där i sängen och gosat in mig i den fina pläden.
Bakning ja. Du har möjligen inget recept på surdegsbröd på kefir? Har haft ett recept men det har totalt försvunnit i den här virrhönans vård.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

Bittan sa...

Läcker klocka :-))) Tack för bokupplysningen ,
kände varken igen titeln eller författarinnan , måste varit nån pocket jag köpt inför en resa och sen slängt.
Ska genast kolla om den finns att läsa på Ipaden.
Ha en fin kväll. Kram Bittan