tisdag 29 oktober 2013

I bland blir saker och ting annorlunda .......


..... och definitivt inte som planerat.
Sen i fredags morse har jag hållit mig uppe med hjälp av receptfria tabletter, men i går förmiddag gick det inte längre. Fick ge mig och köra hem från jobbet igen. Nu förflyttar jag mig i sakta mak mellan mellan soffan och tekannan i köket.
Jag ger det en dag till, sen blir det att sätta sig i telefonkö till den så kallade hälsocentralen, en del av samhället man verkligen måste vara frisk för att orka ha kontakt med :-(


Men inget ONT som inte har något gott med sig, jag får massor av idéer från mina nya böcker och tidningar. Synd bara att jag hade så lite julinspiration hemma ;o

Stormen då? Jodå vi klarade oss från det värsta. Vi fick regn och kraftig blåst, löven har blåst av träden och någon enstaka kruka blåste väl omkull men det var allt. Vi var aldrig utan ström även om det blinkade betänkligt. När blåsten vikit undan och solen kom fram, blev vi i morse blev av med allt vad telefon och internet heter i tre timmar.

Ha en skön tisdag. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det ser mysigt ut i din soffa men att vara sjuk eller ha ont är inte mysigt. Krya på dig och håll i hatten om det stormar. Kraaaam Pia

Meta sa...

Aj aj aj, det var inte bra ta det lugnt nu så du blir pigg ser allt bra mysigt ut i din soffa den skulle jag kunna sitta i och läsa.
Ha en bra dag och krya på dig
Kram Meta

Maj sa...

krya på dig hälsning!Här i Gbg var jag sååå orolig för vad "stormen" skulle ställa till med och jag förberedde mig väl......men som tur var för mig drabbades vi inte så mycket. Hårda vindar var det men altanmöblerna stod kvar!/M