torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag ....


...... jaaa, namnet kommer ju inte från färgen skär, utan från skära som betyder att rena. Den liturgiska färgen för skärtorsdagen är vit, vilket betyder att textilierna i kyrkorna är vita.
Då passar det ju extra bra att jag valt vita fjädrar till påskriset i matsalen.


Fönstren i matsalen har försetts med "sommartäckning" - ett tunt tyg som skyddar växterna i fönstren från de starkaste solstrålarna.

I dag tar jag det lite piano efter en hysteriskt hektisk arbetsvecka, skönt att det är ledigt några fler dagar än vanligt.
Det ser ut att bli underbart flygväder i kväll. Ha en härlig skärtorsdagskväll och flyg försiktigt. Tjingeling

5 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Fint och vitt på din skänk. Flyger nog inte i kväll för det ska bli snöstorm.. Kram Pia

4U2 sa...

Ja precis, jag vill inte få en kärring över mig när jag tittar ut för att se skådespelet! :)

Elle sa...

Fint med vitt. Men jag hoppas att inte hela påsken blir vit...här har de pratat om att det ska snöa imorgon :(
Flygvädret är inget vidare, så jag stannar hemma vid kaminen ikväll!
Ha en fin påsk!
Kram Elle

Norregård sa...

Glad Påsk ♥

Kram Malin

Berit sa...

Jag önskar dig en underbar och fin påsk!!