måndag 1 augusti 2011

Hantverk....... Tantverk ........ Konstverk .........


....... men vad är detta???? Är det någon som vet???? Hela saken är svarvad, pinnen/spetsen för sig, hållaren är svarvad av något slags rot. Hållaren är gängad och själva skruven är också svarvad i nogon slags rot.
Jag är väldigt tacksam om någon vet vad det är och vad den kan ha använts till. Jag tänker ha garn på den ;-)


De virkade/knypplade spetsarna kommer från min morfars mor. Troligtvis är det varuprover!


Vad gillar ni mina stickhållare? Läcker retro från min mors gömmor. Jag älskar att sticka - så de kom verkligen till rätt person.


Toyota som bil talar jag mig varm för, om man vill ha en bil att lita på i alla väder. Men tyvärr är Toyota-symaskinens sista dagar räknade, men jag hoppas att dynorna blir klara innan den klappar ihop totalt.


Arbetsplatsen i sin helhet - som den ser ut just nu - men förändring är på G! Våra retro-gröna väggar ska bli äggskalsvita, elementet vitt och bordet .......jaaa vitt eller ut? Det är livsfarligt att sätta en pensel i handen på mig - det ger mersmak och ni ser hösten och vintern är räddad den med ;o

Ha en underbar avslutning på måndagskvällen, glöm inte njuta av kvällssolen. Tjingeling

2 kommentarer:

4U2 sa...

Tyvärr vet jag ej, skall bli intressant om/när någon som vet berättar!

Elle sa...

Har ingen aning om vad det är.
Ett tortyrredskap kanske? *ler*

Kram Elle