måndag 15 november 2010

Peking.....................

...... eller Norrköping - sak samma, en liten pärla vid Bråviken. Mycket vackrare än jag tidigare sett.
Den vackra labradorvalpen är svägerskans, 6 månaders tik med glimten i ögat och full av bus.
.
.
Tänk att man kan besöka en stad under så många år och inte se det vackra.
.Jag börjar tro att det är sant - att se världen genom en kameralins är som att upptäcka världen på nytt.
.
Vi gick som sagt en stadsvandring i ösregn, på Holmens gamla industriområde. Många av byggnaderna klättrar på Motala ströms kant. De är helt omgivna av vatten, både stilla, i forsar och fall.
.
Området har många år på nacken, de äldsta husen vi hittade var från 1700-talet. Det här är dock Strykjärnet, byggt 1917, under många år fungerade det som väveri. I dag inrymmer Strykjärnet Arbetets museum.
.
Har ni inte gjort ett besök, kan jag rekommendera det, men kanske inte i ösregn. Vi kommer tillbaka en vacker sommardag, det lovar jag.
.
Ha en underbar måndagskväll. Tjingeling.

3 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Så +fin hon är svägerskans labbe....vår är 7 mån och jag förstår vad du menar med full av liv. Dina bilder är så fina kanske man ska göra en tripp...

Kram Anna

Unknown sa...

Vilken liten goding den vovven! Ursöt!
Ha det gott,
Charlotta

Elle sa...

Sedan jag började blogga upptäcker jag de små fina detaljerna mer än tidigare. Eller saker som andra inte ens tänker på.
Under ett dop i söndags önskade jag att jag hade haft en kamera i handen.
En sån sak som att fotografera ett par ben som speglar sig i kyrkans blanka golv...
låter larvig, men hade blivit rena rama modebilden!
Genom kameralinsen upptäcker man världen omkring sig!
Ha en fin dag!
Kram Elle