fredag 19 november 2010

Fredagsbelöning.........

.... ytterligare en vecka har gått och vi är en vecka närmare advent. Javisst, jag vet, 1:a söndagen i advent är redan om en vecka.
.
Det är rätt så skönt att plocka lite varje dag - stressen inför jul blir förhoppningsvis mindre på det sättet. Adventsljusstake för tv-rummet i ordning, till och med duken är struken.
.
Jag har satt upp enkla kransar på dörrarna till matsalen, det är dubbeldörrar så det sitter en på varje (så klart).
Om vädret blir mer samarbetsvilligt i helgen ska jag ut och plåta lite, samtidigt passa på och leta upp ett "julträd" som ska vitmålas till stora hallen.
.
Nu är det dags att fundera på fredagsmaten. Ha en underbar fredagskväll. Tjingeling.

4 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Vilken fin advenststake du har knåpat ihop och slurp med glögg!

Kramis Lisa

Elle sa...

Jag har faktiskt köpt ljus idag. Men julstämningen har ännu inte anlänt riktigt hos mig ändå. Kanske kommer den med snön?

Ha en skön helg!
Kram Elle

Anonym sa...

For en flott adventsstake du har laget.
Så herlig ut med gløgg.
Synes også det er greit å gjør litt hver dag, slik at en slipper alt stresset når det nærmer seg jul.
Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld.
Klem Mio

himlaverket sa...

Nu har jag tassat runt härinne...
trevlig blogg.
Lämnar mitt avtryck,
ullamaria