söndag 21 november 2010

Gråmulen söndag........

....... med dagsregn. Vad passar då bättre än att börja dagen med att baka och sen en fotosession i Modehuset i Kalmar? Två timmars roligt arbete med proffsutrustning och närmare tvåhundra bilder, i morgon kväll blir det till att sitta på skolan och välja ut de bästa bilderna till modereportaget.
.
När jag ändå var i Kalmar passade jag på att köpa lite ljus, dock inte från det Blå-Gula varuhuset utan på Plantagen. Röda långa ljus till adventsljusstaken och ett underbart Yankee Candle med riktigt juldoft.
.
Letade fram mina glastomtar - de enda som kommer fram före jul i det här huset.
.
Köksfönstret har blivit adventspimpat! Det behövs egentligen inte så himla mycket, jag har ju redan en massa röda prylar i köket.
.
Nu ska jag lägga en sista hand på de bilder som ska lämnas in för examination i morgon. Lite nervös är jag allt, några av bilderna är inte som jag vill ha dem. Men hallå, livet hänger ju inte på de!
.
Ha en underbar avslutning på söndagen. Tjingeling

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Cat,
Nu testar jag en kommentar hos dig, så får vi se hur det går:)
Kram och lycka till imorgon!

Unknown sa...

Det gick:)

Elle sa...

Jag har gjort ett litet försök till juldekoration i helgen, men det blev inte riktigt som planerat (se inlägg...)
Sen blev det en promenad i skogen med mossplockning. Hoppas att adventsstaken blir mer lyckad...*ler*
Lycka till med mode-fotona!
Kram Elle