tisdag 27 oktober 2009

Halloween......

.......... höstlov och snart halloween!
Jag köpte några pumpor på Ölands skördefest, de kommer väl till pass nu till Halloween. Jag brukar iof inte skära "sönder" mina, utan använder dem hela som dekoration. I stället tänder jag ljus i min keramiska pumpa, men jag tycker den är minst lika mysig.


Jag älskar grodor och för många år sedan införskaffade jag en "korg-groda". Tycker fortfarande om den och fyllde med ljus så att den syns lite bättre och tillför lite mys.

I kväll bakar jag matbröd igen, i morgon blir det fikabröd istället.
Ska även hinna med att skjutsa dottern en sväng i morgon för en provinspelning i kyrkan.Ska bli härligt att lyssna, altflöjt och cembalo. Blir väl en del Bach kan jag tro!

Slötittar på Bosse i TV4, växthus och upphöjd plantering. Hoppas kunna lära mig något nytt.

Tjingeling

1 kommentar:

Bluggi buggi blogg sa...

Ha en fin Halloween.
Trude :)