torsdag 8 oktober 2020

Höstblommor


Trots att dahlior och pelargoner fortfarande står ute är höstblommorna på plats på trappan.


Givetvis i sällskap av Öländska pumpor och ljuslyktor.


Jag lyckas aldrig hålla liv i cyklamen inomhus, men utomhus verkar det gå bättre. Jag får nog helt enkelt ta in dem i växthuset när det blir för kallt för dem här ute.


Skimmia och prydnadskål är inte så dumt att komplettera med, de tål ju kyla lite bättre. Skimmian är ju dessutom perenn och ska få sig en större kruka och kanske rentav övervintra i den.


Inomhus tänder jag ljus, ljus i mängder varje dag. Nu kommer årstiden då värmeljuskonsumtionen stiger i högan sky ;-)


Eftersom det är oktober, har jag även plockat fram mina Rosa Bandet lyktor (från Majas Cottage). På hedersplats i matsalsfönstret.


Även om jag inte köper nya Rosa Bandet lyktor varje år, köper jag alltid ett Rosa Band och en del andra produkter i vår närbutik som stödjer kampen mot cancer. 
Ingen kan göra allt men alla kan göra lite i kampen mot cancer.

Torsdag och veckan är snart slut, endast en ynka arbetsdag kvar.
Ha en skön fortsättning på veckan <3

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh så fint du har det på trappan. Jag har inte ens tänkt tanken ännu eftersom vi är mitt uppe i ett projekt. Ja alla kan göra lite, så är det. Fina lyktor. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Jag ligger efter med höstpyntet...både ute och inne! Din trappa är blommigt inspirerande :)
Höstkram från Titti

Rost och rädisor sa...

Fint på trappan! Det piggar upp med lite nytt.
Jaså det är så årets band ser ut... Jag har inte hunnit köpa än, men det ska jag förstås precis som vanligt.
Allt gott
/Anette