tisdag 22 september 2015

Njuta av naturen så mycket det går


Jag har lyckan att ha ett heltidsjobb, jobb fem dagar i veckan och alltid lediga helger.

Jag har upptäckt att jag har riktigt stort behov av dagsljus för att må bra.  Det är ju inga problem under våren och sommaren, men när hösten kommer är det inte lätt att hinna komma ut i veckorna innan mörkret faller.
Numera "offrar" jag 30 minuter av min lunch för en riktigt rask promenad tre dagar i veckan. En lunch kör jag core-pass och fredagen slutar jag tidigt och tar en promenad hemma.

Eftersom min "lunch" nästan försvinner äter jag istället mindre och vid fler tillfällen, vid nio-fikat, när jag kommer tillbaka från promenaden och vid tre. Dessutom dricker jag närmare två liter vatten och en spirulinadrink under arbetsdagen.

Hur gör ni för att skölja över kroppen med dagsljus under den mörkare årstiden?


Dags för lite stretch och läxläsning :o 

Ha en skön kväll och en bra start på morgondagen.
Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Vilken vacker bild på slutet ljuset är så fint i den.
Jaha då var det det där med ljus då ja jag har ju ingen svårighet att hitta det eftersom jag är hemma nu. På kolonin är jag ute så mycket jag kan, de är inte skoj att vara inne där har liksom inte lika mycket att göra då. Just nu käns det som om solen och ljuset har gått till vila. regn och grått hela dagen idag Hoppas på solen de lovade i morgon
Ha det så gott i veckan bra jobbat med att ta mindre "sitta" rast
Kram Meta