söndag 6 september 2015

Styra söderut


Eftersom väderprognosen såg ut som den gjorde inför lördagen, dagsregn, fick vi ett infall och tog en roadtrip till Malmö :o

Jag lyckades givetvis glömma att ta med mig jacka, så det var ju bara att börja med att köpa en regnjacka och jag vill lova att den behövdes :-) Gissa om det kom skurar!


Efter jackinköpet var vi sugna på en fika, vi testate Patisserie David som ligger på Östergatan. Mmmm.... kan verkligen rekommenderas. Så här långt, serverar de Sveriges bästa croissanter. Deras hemsida hittar du HÄR.


Sen blev det en del shopping, både ätbart och lite inredning. Vädrets makter bjöd oss på stor dramatik under hela dagen. Svarta moln med jätteskurar växlades med sol, men med rätt kläder gjorde det inte så mycket ;-)


Vi körde minsann inte närmaste vägen hem, utan vi tog oss ut till Skanör där windsurfarna nyttjade det dramatiska vädret till fullo.


Efter Skanör drog vi oss ner mot Trelleborg och ännu längre söderut. Vi vände inte norrut förrän vi nått Smygehuk :o


Efter en välbehövlig sovmorgon tar vi oss an den här söndagen med ny energi, städning, tvätt och bakning står på schemat.

Ha en härlig söndag. Tjingeling 

4 kommentarer:

Meta sa...

Ja det är trevligt med utflykter när det inte är trädgårdsväder. Här sitter jag själv på verandan och trixar med datorn. Det har blivit så liten text på min sida så jag kan knappt läsa undrar vad jag gjort. har ingen aning om hur jag ska få det större.Vet du??
Ha det gott
Kram Meta

Annika Christensen sa...

Så smart och åka på utflykt när det regnar. Vilken himmel!!!

Allt gott
Annika

Meta sa...

Tack för hjälpen Undrar varför det blev så där när jag satt och skrev ?+
Det är teknikens under. Ha det gott
Kram Meta

Unknown sa...

Vilken härlig utflykt! De där macaronsen såg riktigt goda ut! Kram