måndag 28 november 2011

Lugnet efter stormen ......


..... eller..... efter regn kommer solsken ......

Gäller dock inte för alla, vår flaggstång a´ la´ 40-tal fick se sig besegrad av de kraftiga stormbyarna i natt. Vi hade en himla tur, äppelträdet tog smällen, ingen blev skadad och stången föll inte ut på vägen. Med hjälp av vår snälle och starke granne är nu flaggstången nere på marken och dess dagar är räknade. En ny kommer väl på plats vad det lider - men det blir inte under vintern och den blir inte av homogent trä!!


Efter en stunds letande lyckades jag även att lokalisera den förlorade flaggstångsknoppen ;D Lite sargad, men inte helt sönderslagen.


Den kommer att få fortsätta sitt liv, men hur - det vet jag inte ännu .


Efter en natt med dålig sömn är jag trött och frusen, sitter vid min lilla arbetsplats och värmer mig med en stor kopp te njuter av små blickfång.

Ha en underbar måndagskväll. Tjingeling

2 kommentarer:

4U2 sa...

Önskar dig detsamma efter en sådan natt!

Elle sa...

Vilken tur att vi slapp den där stormen. Den verkar ha orsakat en hel del skador.
Tur att ingen kom till skada.
Ha en skön dag!
Kram Elle