söndag 25 juli 2010

Grill- och baktips.........

....... sommar är grillning! Oavsett väderlek.
I går grillade vi entrecote och friterade mandelpotatis, serverade med rödvinssmör (för de som tål) och/eller skysås med mängder av grönpeppar.
Till detta drack vi ett perfekt vin, som jag vill tipsa er om; en portugis gjord på Shiraz "Cigarra" (nr 2565-01) för endast 67 pix. Ett riktigt fynd!
.
Ett litet baktips! Inte för ändalykten då, utan för det du bakar.
"Freshbag" för att hålla ditt nybakade bröd fräscht och med krispig yta. Jag var skeptisk till en början, men det fungerar faktiskt. Säljs av Bagaren och Kocken, men även en del av butikerna i kedjan Önska.
.
Majsbröd blev bakat igår, ett bröd jag kan rekommendera (om ni inte redan testat det) ut Leilas nya bok "One more slice".
.
Slut med tips för idag!
.
Vi fick ordentligt med regn, kan jag lova. 114 mm på ett dygn! Måste vara rekord för vår trädgård.
Det är fortfarande ingen värme ute och det duggregnar, men efter regn kommer sol och med sol blir det varmare.
.
Ha en alldeles underbar söndag. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Har skickat iväg resten av familjen och sitter i mitt pappersberg och förtvivlar snart...*ler*
När de kommer hem ska även vi grilla. Vädret verkar hålla i sig, men det känns nästan lite höstigt i luften :(
Ha en skön söndag!
Kram Elle