fredag 9 februari 2024

Handarbetskorgen just nu


Ja jösses, vad snöstormar kan ställa till med.
Jag beställde garn och mönster från Norge, extra snabb leverans utlovades...... Snöstormar gånger två satte visst stopp för det. Kanske kommer garnet idag <3

I mellantiden var jag tvungen att sysselsätta mina händer med något, något som inte är prestation eller stressande. Varför inte testa att virka, det har jag nog inte gjort de senaste trettio åren isch. 
Det senaste jag kan komma på att jag virkade var gardinkappor till först köket, sen Oscars rum och till sist Emmys rum. Vi snackar alltså sent 80-tal, tidigt 90-tal :o


Garnet jag hittade var nog ännu äldre än så, något från min mors gamla lådor. 100 gram bomullsgarn för 9:90. Måste ju vara ett kap ;-)


Mönstret är lite hippare än 80-tal i alla fall :o 
Enligt Instagram verkar det vara den senaste trenden, att virka bubblor. För mig är det snarare muschmaskor (kanske säger lite om när jag började virka).
Om någon mer är sugen, hittade jag gratismönstret HÄR.

Fredag och jag ser ljuset i tunneln, energin har återvänt och det brukar vara ett gott tecken när jag börjar bli rastlös och uttråkad.

Ha en fin avslutning på vardagsveckan och en fin start på helgen <3

Inga kommentarer: