torsdag 7 oktober 2021

Rum för liten gäst


Det älskade barnbarnet har vuxit så fort, så fort att hon fått en egen säng hos mormor och morfar.

Vi letade först efter en resesäng, men konstaterade snabbt att resesängarna inklusive madrass var dyrare än en godkänd spjälsäng från det stora möbelvaruhuset.


Vi valde en lite tjockare madrass.


Jag letade fram Flaxplanet som jag sydde efter ett Kalikå-mönster till sonens spjälsäng när det begav sig för trettioett år sedan. Det enda som slitits ut var upphängningssnörena, de bytte jag ut mot fiskelina.

Dottern letade fram sin älskade gris som både grymtar, rör benen, viftar på svansen och rör på trynet. 
Det var bara att byta batterier och den fungerade fortfarande efter 25 år på vinden .o


De mjukaste lakan man kan tänka sig (varför är de inte så mjuka till vuxna) och en härlig filt till vintern.


Torsdag och snart har även den här veckan flugit förbi.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vad fint att ha en säng bäddad till sitt barnbarn när den kommer på besök. Hade inte tanke på att det var billigare med en spjälsäng än en resesäng. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Så mysigt och tiden går fort ja...
Kalikå kommer jag ihåg! Jag sydde både flamingos och elefanter till barnen :)
Kul med det där flygplanet.
Fredag igen och önskar dig en fin kväll/helg!
Kram Titti