torsdag 21 oktober 2021

För glada höstfötter


Finns det något osexigare än hålfotsinlägg ;-)

Med ålderns rätt ger jag mig själv glada fötter i present. I somras var jag av nöd tvungen att göra något åt mina onda fötter. Kunde knappt stå på fötterna på morgnarna. Individanpassade iläggssulor, fotvänliga skor och fotstretch blev receptet. Inte billigt, det ska gudarna veta, men så bra det blev.

Inga arga fötter längre, de vill vara kompis med mig dygnet runt. Dessutom mindre ont i ryggen, bara så där.


Däremot gick mina nya sulor tillsammans med mina fötter inte ner i mina älskade Kavat-kängor - inga höstskor med andra ord :-(


Eftersom maken skulle införskaffa sulor till sig igår, passade jag på att följa med för att hitta mig ett par höstskor.

Jamen ni ser ju, rejäla sulor, är bara förnamnet. Goretex material och dessutom snygga (om ni frågar mig då, men smaken är ju olika).


Välkommen höst! Nu är jag redo!

Torsdag och hösten är här med besked, regn på tvären.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: