lördag 7 november 2020

Bubbel, bubbel, massor av bubbel


Lördag, en lördag med massor av bubbel, bubbelplast alltså ;-)
Fösta helgen i november och hög tid att tvätta växthusglasen på utsidan och fästa upp bubbelplasten på insidan, helt enkelt vinterbona vårt underbara glashus.


De sista kryddväxterna fick komma in på insidan innan dörren låstes och täcktes för med dubbel plast.


Eftersom det fortfarande är ovanligt varmt ute, räcker det med att tända stumpastaken en liten stund för att få behaglig temperatur i växthuset. Riktigt mysigt att sätta sig här nere och insupa dofterna av kryddor och fuktig jord.


Rosmarinbusken, som stått ute hela våren, sommaren och hösten, har vuxit till sig något enormt. Den får minsann ståta på en av zinkkorgarna, på högkant blir korgen lite som en pidestal.
Nu hoppas jag innerligt att det inte är för varmt i växthuset för rosmarinbusken.


 Bubbel så långt ögat ser, lite trist att inte se trädgården genom fönstren längre. Men vad gör man inte för att slippa kallraset från fönstren.

Lördag och jag har tvingats att beställa en ny dator :-(
Min lilla MacBook talar om för mig dagligen att startskivan är full, men varken jag eller Mac-proffsen kan göra något åt det. Datorn är full av bara program, typ Photoshop och de andra programmen för bildredigering och bildöverföring.
Hoppas nu bara att den nya datorn kommer innan den här lägger av helt. Om den här lägger av blir det nog lite tyst från mig, eller så får ni bara text och mobilbilder :o

Ha en fortsatt härlig helg <3

3 kommentarer:

Villrose sa...

Ja, da kan vinteren bare komme!
Jeg har ikke bobleplast i drivhuset, men ekstra tykke vegger (16 og 17 mm). De fleste plantene er på plass. Snart skal det øyntes til advent der inne :)
God helg!

HWIT BLOGG sa...

Ja då har du bubblat rejält i helgen :) Vilken maffig rosmarin också...
Ha en fin söndag och hoppas datorn hålls vid liv ett tag till!
Kram från Titti

Ingmarie We sa...

Så fint det blev! Nu kommer växterna ha det bra.