lördag 13 juni 2020

Snygg förvaring av fula krukor


Det mest praktiska, om ni frågar mig, är att odla i stora svarta plastkrukor. Men hur fult är det inte på en skala?
När jag så hittade snygga galvade nätbackar från en industri kunde jag inte annat är övertala maken om att de måste vi bara hämta ;-) Nu hittade jag ju dem inte direkt från industrin, utan via Folksinteriör.


Sagt och gjort, tre backar totalt, gick precis in i bilen med nedfällt baksäte :o
Jag har sedan fodrat dem med juteväv och marlduk för att skydda markstenen mot jorden och mörkfärgat vatten.


Nio tio liters-krukor med chili och paprika sitter nu bakom växtduken. De har ju bott i växthuset bakom glas och växtduk, så jag tror de är lite känsliga.


Flasktorken har fått komma till heders och ska låta luktärtor slingra sig upp genom våningarna. Håll nu tummarna för att det funkar :-)


Lördag, vilken fantastisk lördag sen, tidigt i Kalmar för att hämta korgar, sen snabbt vidare till blomsterlandet för lite komplettering. Avslutning på Fiddekulla trädgård innan vi fortsatte hem för plantering :-)

Ha en fin fortsättning på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Låter som en skön lördag och jättefina backar!
Varmt idag, lag letar skugga och vattnar för glatta livet :)
Kram från Titti