torsdag 11 juni 2020

Blonda jordgubbar och vanilj


Ibland blir det inte som planerat och den här veckan har varit just en sån vecka.
Psykbryt i tisdags, migrän i går, då fick jag nog och insåg att jag borde nog vila. Vila är det jag har gjort idag, sovit och vilat. Låtit huvudet vila helt enkelt, från allt.


Eftermiddagen fyllde jag med terapiarbete, inget som ansträngde hjärnan, snarare tvärtom. Jag tog fram morgontidningen, rev den i remsor och rullade plantkrukor. Fyllde tidningskrukorna med jord och flyttade över tagetessådd nummer två. Den första sådden frös ju bort :-(


Det är bara två sorter en lite större sort 'Vanilla' och den lite mindre sorten 'Strawberry Blonde'. Tror de kommer göra sig bra tillsammans med kålen och kronärtskockorna, men också i den nya rabatten tillsammans med dahliorna. Några enstaka kanske hamnar i krukor, om det visar sig att några blir tomma ;-)


Torsdag och jag vilar en kropp och en knopp som farit illa alldeles för länge.
Torsdag, det är grått, sommarvärme och halv storm
Torsdag och jag har skolat om blonda jordgubbar och vanilj.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Oj, låter som en vecka lite upp och ner! Vila kanske inte är så dumt...
Ta det lugnt nu och NJUT av solstolen och gott att äta i helgen :)
Kram från Titti