onsdag 3 juni 2020

Skörd under valnötsträdet


Det var verkligen i sista momangen att skörda spenat, den var full av blomknoppar och hade med största sannolikhet börjat blomma i morgon.
Trots att jag fyllde korgen syns det inte ens i pallkragen.


Tre paket med förvälld spenat för senare njutning :-)
Jag väntar lite med att så ny spenat, den gillar ju inte värme direkt. Men det finns gott om tid under sensommaren att så ytterligare ett par omgångar.


Avslutar med att bjuda på några av de underbara dahliorna som blommar.


Mörkt rött pudrat med pollen är inte så pjåkigt ändå.


Väntar med spänning på resterande sju, som jag inte alls kommer ihåg vad jag beställde :o

Onsdag och vi har haft ytterligare en dag med högsommarvärme, lite synd bara att sitta inne på ett kontor mellan åtta och sex varje dag.
Onsdag och i morgon är det fredag, eller i alla fall fredagsarbetstid för min del
Ha en fin fortsättning på resten av veckan <3

3 kommentarer:

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Så underbart vackra dahlior. En helt ny värld för mig.
Ha det gott och trevlig helg!
Birgitta

HWIT BLOGG sa...

Spenat har jag inte sått! Ett måste ju :) Dahlior är en ny favorit och jag har lyckats övervintra några men såg nu att bladen är uppätna...sniglar?
Kram från Titti

Villa Ryttarängen sa...

Oj vad det växer hos dig. Jag ska skörda lite spenat nästa vecka, då tror jag den är redo. Vackra Dahlior du har. Det där med att sitta inne hela dagarna är ju inte så bra, vi får inte vara inne knappt. Njut av ledig söndag nu. Kraaam Pia