fredag 27 december 2019

Ledighet är till för projekt


Jag passade på att fota hallen i förmiddags när solen tittade fram.
Nu är den här synen ett minne blott.
Hallen är tömd på både tavlor, möbler och annan bråte.


Nu ska här skrapas, spacklas och slipas. Till sist ska det även målas.
Taket ska få sig en rejäl uppfräschning precis som trappan, alla lister ska bli vita och väggarna .......
..... väggarna ska inte fortsätta vara vita ;-)


Fredag och en helt underbar julhelg är över, huset är tomt igen, sånär som på mig och maken då. 
De allra juligaste tomtarna har fått krypa ner i sina vrår medan jag fortsätter att njuta av det andra pyntet ett tag till.

Fredag och jag ska leta fram färgskrapa, spackelspade och slippapper.
Ha en härlig start på helgen <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Så var mina planer också. Att ta tag i något och fräscha upp lite. Nu när maken har influensa så känns det inte läge. Lycka till med ert projekt. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Jag har en trappa som ska målas...men det får bli NÄSTA år (ja snart med andra ord!) men i januari. Solen lyser med sin frånvaro på ön...men nu tar vi helg innan den STORA helgen!
Kram från Titti