torsdag 12 december 2019

Jultallrik


Ni har säkert redan upptäckt att jag är svag för porslin, är det svensk design = ännu bättre :-)
Till vardags använder vi Rörstrands Ostindia. Den har jag samlat på sen jag fick ett startkit på min 30-årsdag. Numera är det en full servis.
Enda nackdelen är att den inte är speciellt julig med sina blå nyanser.

Eftersom vi köper Rörstrands Swedish Grace till dottern, började jag kika på Winter och föll som en fura.


Det som började med glöggmuggar har i år utökats med en skål för pepparkakor och assietter.
Det bästa är att den ljusblå färgen i mönstret går väldigt bra ihop med Ostindiablått :-)


Till jul kan jag äntligen duka med lite juliga tallrikar, i alla fall assietter till sillen :-)

Torsdag och jag har införskaffat mitt livs första julassietter.
Torsdag och jag längtar så efter fredagen, de här senaste veckorna har verkligen sugit musten ur mig. Jag är helt enkelt slut som artist!

Ha en härlig torsdag och en underbar luciamorgon <3

Men jag glömde ju tillägga att handduken kommer från Öland :-) Kookon by Sweden

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Ja den serien är jättefin. Jag gillar också svenskt porslin. Känner mig lite för gammal att börja spara på något nytt bara. Fast några fler frukostskålar av Swedish Grace ( har två vita) kan jag tänka mig. Några kaffemuggar också. Då blir det liksom frukostporslin. Tycker att man väl kan blanda färger som grå, vit och rosa. Kraaam Pia