fredag 19 april 2019

Spara till en dröm


Under alla år som vi bott i vårt hus har jag drömt om ett växthus. Ett stort växthus som kan rymma både odling, sittplatser och som kan härbärgera våra medelhavsväxter på vintern.


Enda vägen att nå min dröm har varit att spara, försaka, spara, försaka och spara.


Efter många års sparande är nu ett växthus inköpt. Av flera olika skäl är det inte mitt drömväxthus, men det är ett bra alternativ.


I närmare 20 år har vi haft ett litet väggväxthus, införskaffat begagnat när jag var långtidssjukskriven. Det lilla söta växthuset är byggt över en källartrappa och har fyllt sin funktion, varit helt suveränt.

Det lilla växthuset har renoverats ett par gånger men nu har det tjänat sin tid och behöver ersättas med ett nytt.


Vi behöver fortfarande täcka källartrappan och det gör att platsen för det nya växthuset har sina begränsningar.

Om sparandet tog lång tid, hoppas jag att byggandet går snabbare ;-) och jag tänker att ni får hänga med och jag tänker mig en statusrapport någon gång i veckan.


Om någon skulle vara intresserad av det gamla växthuset, går det att hämta i Vissefjärda så snart det är demonterat. Inga monteringsanvisningar ingår och en taklucka läcker!

Ha en härlig fortsättning på helgen <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

KUL med nytt växthus! Du kommer att ha sååå mycket glädje av det :)
GLAD PÅSK till dig!
Kram från Titti

Villa Ryttarängen sa...

Så roligt att få förverkliga en dröm. Ska bli så kul att följa uppbyggnaden av ditt nya växthus Kraaaam Pia