tisdag 19 september 2017

Snart dags igen


Snart är det dags för nöt-racet, racet mellan oss och nötknyckarna. Våren var ju minst sagt kall, så tyvärr är årets skörd inte ens i närheten av förra årets, men varsin nöt kanske vi kan hitta :o
Hasselnötter är det nog några fler av, men även den röda hasselbusken frös häcken av sig i våras.

Den här veckan är det nystart, efter lång vila och fem behandlingar (klassiska och laser) hos naprapaten får jag äntligen träna på riktigt igen. Jag har ytterligare några behandlingar inbokade, men vi är på sluttampen nu.
Visserligen ska de där små, små musklerna fortfarande tränas 2 gånger dagligen, men nu kan även de större få sig en välförtjänt genomgång några gånger i veckan.
Jag fortsätter med den dagliga träningen hemma, kör ett lunch core pass, något eller ett par pass på gymmet och golf. Äntligen!
Jag säger bara det, var rädd om era ryggar! 
Vägen tillbaka efter diskbråck är tung, både fysiskt och psykiskt, speciellt om man haft två tidigare och är stelopererad ;-)


Sen måste jag bara tipsa om den tomat- och basilikasåsen vi åt till pasta igår, mmmmmm..... Receptet finns HÄR.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Jaha det vet jag allt. Så försiktig som jag bara kan. det värsta är med benen. Det är där det sitter hos mig de nerver som går ner där. Håller andan ibland för att det ska gå bra med träningen åxå.
Lycka till med din rygg
Ha en fin mitt i veckan
Kram Meta