torsdag 10 augusti 2017

Nyskördat


Visst sådde jag sent, bönorna alltså, men nu ger de utdelning :-) När väl brytbönor börjar ge skörd får man lov att skörda var och varannan dag. Men jag klagar inte! Det är ju så himla gott!

I kväll blir det stuvad färsk vitkål, förvällda brytbönor och isterband för de som vill ha högre dos protein ;-)


Sen måste jag ju bara visa branden på baksidan (som är vår framsida). Alltså den här hibiskusen går inte av för hackor :-) 

I morgon har vi redan fredag :o 
Ha en fortsatt bra vecka. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Vad härligt att du kunnat skörda egen mat. det är inte mycket med min mat i år torka och kyla gör ingen glad inte ens grönsakerna gillar det.
Häftig färg på blomman.
Ha nu en fin fredag
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Lyx att gå ut och skörda sin egen mat. Mina bönor .. ja du skulle se. Du skulle också skratta ihjäl dig. Fniss! Jag ska visa sn. Kraaam Pia