måndag 14 december 2015

Vitt av rimfrost


I morse var det kallt, kallt och vitt av rimfrost. Den har legat kvar hela dagen, rimfrosten alltså. Om ni frågar mig, så tycker jag nog att rimfrosten bidrar till mer julkänsla.
Tänk att det är sista hela veckan innan jul :o

Jag jobbar till och med den 23:e, men sen har jag faktiskt ledigt till måndagen efter nyår. Eftersom jag jobbar in i det sista, förbereder jag lite mat och bakning innan. En lång planeringslista är skriven så att ingenting blir bortglömt. Det blir mindre stressigt så ;-)

För att spä på det hela möblerar sonen om i övervåningen, vi målar och ska hinna möblera upp det nymålade rummet innan jul :o Just det här hade vi väl kanske kunnat planera bättre om vi inte hade blivit sjuka, men nu är det bara att gilla läget och ta tag i det som hinns med.


Köpte en alldeles magnifik röd amaryllis i går i Duvemåla, jättestor lök och minst tre stänglar :o

I Duvemåla "plockade" vi även en julgran, vi har ledsnat på de danska kungsgranarna så i år blev det en äkta småländsk gran med riktiga grenar och barr.

Granen står inne, men utan kläder och ljus i det rummet som just nu målas :o. Japp så fick det bli! Granen var för lång för att kunna vila i källaren och ute skulle det ju bli kallt.


Dags för mig att skura element och lister, samtidigt som jag kan njuta av grandoften :-)

Ha en fin måndagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Ja nog ger det lite mer julkänsla med frost på marken. Här ska visst bli varmt några dagar så allt vitt byts nog till brunt igen
Lite spikande på kolonin blev det idag igen och i em ska jag göra lite till Jullådan som barnen alltid får Lite bröd lite sylt lite annat gott att stoppa i magen.Någon gran i storformat blir det inte här men kanske en dikesgran.
Ha det gott i veckan och hoppas ni inte stressar för mycket då kan ni falla i i sjukan igen
Kram Meta