söndag 19 april 2015

Snart är vi där ......


...... oj, oj, oj vilken helg!
Trädgårdsmöblerna har kommit på plats, men vad kalt det ser ut utan växterna.


Växthuset är urstädat, bubbelplasten nertagen och huvuddelen av växterna står med fötterna i ny jord. Några av dem har till och med fått komma ut i friska luften. De gröna bladen i de bruna krukorna är agapanthus av olika slag, i den ljusa krukan är mitt svarta gräs (som ju inte är något gräs, men ändå).


När vi köpte jord, passade jag på att fylla på med ytterligare några ramslöksplantor. Tillsammans med de jag köpte förra året kan jag nog lyckas få en fin början till marktäckning under magnoliorna.


Appropå magnoliorna, praktmagnolians knoppar är sprickfärdiga, det behövs inte många dagar till nu :-))


Stjärnmagnolian däremot har redan börjat öppna sina vackra blommor :-)


Stjärnmagnolian är inte stor, men producerar mängder av blommor. I år ser det ut att vara dags att gräva ur runt alla magnolior och fylla på med mer jord och näring. Samtidigt kommer jag passa på att plantera in lite lundväxter av olika slag som marktäckare.

Av olika skäl blir det för tillfället inte inlägg precis varje dag. Av samma anledning är jag även lite dålig på att kommentera. Jag lovar bättring, inte nu, men snart.

Ha en underbar avslutning på söndagen. Tjingeling ♥ ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Seratt våren är en aningens före hos dig. jag har i alla fall bokat vår vistelse nu på Öland. Det vore jättekul att ses på lördagen eller söndagen, jag har kontaktat Titti på Whit blogg så får vi se. Kraaam Pia

Meta sa...

Det är ju bara såå härligt satt utanför växthuset och fikade idag så mysigt.Det i sin tur har blivit städat ohh så skönt det känns. Magnolia det längtar jag efter, ska bli ett träd vid huset när det är på plats. Pengarna ligger och väntar.
Ha det gott och njut
Kram Meta

G:a Affären sa...

Det är en alldeles speciell känsla att äntligen få möblera i trädgården.
Blommande magnolia...en dröm! Du verkar veta hur du ska göra för att den ska trivas.

Kramar /Cia