måndag 31 mars 2014

Årets första ......


...... jajamensan, i går skördades årets första nässlor ;-) Som jag har längtat!
Det blev inte mycket, men det räckte minsann till en liten burk nässelpesto för fyra :-)


Hur jag brukar göra min pesto finns HÄR. Eftersom jag blev osäker på om jag lyckades skölja bort eventuell ohyra, förvällde jag nässlorna lite snabbt (1-2 minuter) för att vara på den säkra sidan.


Avslutar med en ljuvlig bukett påskgult från trädgården. 
Ha en underbar avslutning på måndagskvällen. 
Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Rensade bort nässlor från rabarberna i lördags, det var dumt det. Mindes just att jag skulle testa din pesto. Jag har bara joggat, gått och ansträngt mina muskelfästen för hårt. Galen 50+are som vill hålla igång. Kraaam Pia

Charlotta sa...

Jag har allt sett de där nässelbebisarna smyga under buskarna här också. Du är välkommen att komma och plocka. ;)
Men kanske ska jag lära mig att göra något gott av nässlorna i stället för att fundera på om de går att utrota.