söndag 5 december 2010

Julmarknad, igen .........

...... denna gången i Borgholms slott. Helt perfekt miljö för julmarknad :D
.
Vilken stämning, kala stenväggar, högt i tak, levande ljus och små marknadsstånd.
.
Alla utställare var lokala med fantastisk kvalité på sitt hantverk. Halmslöjd, tovad ull, skinnprodukter, silversmycken samt ät- och drickbart i alla möjliga former.
.
All snö och det fantastiska vädret gav en extra skjuts åt julstämningen.
.
För att spä på julstämningen ännu mer, köpte vi faktiskt en julgran med oss hem. Ja, jag vet att det är tidigt. Men jag har svårt att tänka mig en raid i skogen just nu. Så, köpegran av kungstypen fick det bli :)
.
Vi fick en helt underbar lördag på Öland och i Kalmar, hela familjen.
.
Öländska valnötter, getost i flera former, Öländsk choklad, Najadlax och Julost från Borgholmsmejeri är lite av det vi hade med oss hem (bilen var fullastad när vi väl vände hemåt igen!)
.
I dag är det stora bakdagen ;D Det är mycket som ska bakas till jul så började med saffransbullar, lussekatter, chokladkakor, lite julgodis och ett enkelt surdegsbröd.
Det lär bli många fler bakdagar innan jul, I just love it!
.
Ha en underbar avslutning på denna söndag i andra advent. Tjingeling

2 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej svejs i julstugan!!!
Hittade hit genom Håkans Party SATURDAY SHOW OFF och jag har haft en mysig stund här hos dig.., man tackar!!!
Jag kikar vidare och återkommer snart igen....
Kram till dig
Marianne

Elle sa...

Jag ska erkänna att jag knappt lämnade tomten (alltså, den som huset står på) under hela helgen!
Var nyss och promenerade...snö upp till knäna!!!
Det räcker!
Ha en fin dag!
KRam Elle