onsdag 30 december 2009

Sommarkänsla i bistra midvinternatten

Mindre än sex månader till midsommar och planeringen för sommaren har börjat. Några nya solitärer av större mått ska in, havtorn och röd hassel.

Trädgårdslandet ska ramas in både med kanter och spalje. Min nya rosrabatt ska färdigställas, jag fick ju mina tre älskade Madame Hardy från Fredriksdal sent i höstas. De ska kompletteras med några gula doftande Friesia, en klättrande Goldstern, mängder av julrosor och lavendel.

Min Skånska mur ska förhoppningsvis komma på plats och med den fikon och rosmarin på friland, låter det inte som en härlig medelhavsträdgård?

För att sedan kunna njuta av skönheten behöver jag komplettera med trädgårdssoffor, gärna då av den typen ovanför från Brafab. I deras bloggtävling kan man vinna presentkort på 5 000 kr. (klicka på bilden (som jag lånat av Brafab) eller på förtagsnamnet så kommer du till deras tävling)

Till sist är det bara ett murväxthus som saknas för att göra paradiset fulländat!

Tjingeling

1 kommentar:

Malin - I min trädgård sa...

Mmmm Madame Hardy vill jag också ha! Både vacker och härlig doft! Men vad du suktas! JAg vill också ahr kanelbulalr ;-).

Gott nytt år"!

Kram M