söndag 14 juni 2009

Baka och trädgårda.....

...... ordet trädgårds-arbete har en negativ klang tycker jag. Gardening låter så lustfyllt!

I dag kom sommaren tillbaka, eller i alla fall solen. Man fick hålla rejält i hatten för det har blåst rejäla nord-västliga vindar.
Det märks att dottern är hemma igen , idag bakade hon en smarrig tosca-paj till efterrätt.
Även jag tog ett tag i bakbunken , passade på när son och make var på golfbanan, det blev både kardemummabullar med kanel och ett stort lantbröd. Under jästiderna passade jag på att småfixa i trädgården, snyggade till lite gräskanter och tog bort lite malplacerade växter (typ ogräs).
Gick en runda med objektivet och hittade ännu mera rosa fluff, detta utanför växthuset. Men bara ett litet tag till, sen åker sekatören fram även här. Då blir det en mer grön och lime-färgad matta under rosor och buddleja.
Honungslökarna är nu fullt utslagna och gör sig faktiskt bättre mot det purpurfärgade än jag hade föreställt mig. Ska definitivt sätta fler till hösten. Nu längtar jag till fläderblommorna!

C U


Inga kommentarer: