söndag 26 april 2020

Högtrycksarbete på hög höjd


Det är egentligen hög tid att olja balkonggolvet, men först en rejäl tvätt.
Jag försökte först med såpa, sen med ättika, men jag fick krypa till korset och maken fick ta till högtryckstvätten.

Det var minsann inte en dag för tidigt :-)
Nu får golvet torka till någon vecka eller två, sen är det dax att lägga sig på alla fyra och olja in varenda planka.


Tack vare att det vår så skitigt på balkongen fick även trappan sig en omgång med långborsten efteråt. Tar man en trappa kan man lika gärna ta två ;-)

Söndag, vi har en ren balkong, två rena trappor och jag är helt slut i ryggen :-)

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Mycket fix så här på våren. Jag hade tänkt använda såpa och ättika på ett av trädäcken men kanske det blir bäst med högtrycken. Här tvättades det två bilar så jag känner av ryggen jag med. Kraaam Pia