måndag 19 mars 2018

Finns det någon vår


Helgen som gick ingav hopp, hopp om en stundande vår.
Solen värmde och man nästan kunde se snön smälta bort. Nu håller jag tummarna för att det fortsätter, jag längtar grymt efter våren.


Lite vår finns där allt under snön :-) De ytte-pytte små iskrokusarna kämpar tappert mot snötäcket, det verkar som om de i alla fall har bestämt sig för att deras tid är här.


I de soligaste lägena finns vårens solar redan framme och gäckar vintern. Normalt sett gillar jag inte gula blommor, men det gäller inte vårens blommor :-)


Jag är väldigt glad att snödropparna envist håller sig kvar trots att de för en vecka sen dränktes i nästan 20 cm svinkall snö. Så snart snön smälter rätar de på nacken och slår ut lika fint som innan snön kom :-)

Måndag och start på en ny arbetsvecka, det som förgyller vår måndagskväll är gemensam träning i golfhallen. Det gäller att hitta de där små guldstrimmorna även i vardagen :-)

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Meta sa...

Trodde åxå att det var vår på väg men idag har marken klätts vit igen gillar det inte. Det är väl bara att gilla läget antar jag. den här veckan kan jag vara inne varje dag om jag så vill. men nästa vecka är det kolonin som gäller.igen
Ha det gott och vi håller väl tummarna så kanske det blir vår ändå.
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Ja var är den tro???...glashalt när jag körde hem från Kalmar igår kväll. Sol idag, alltid något :)
Kram från Titti