måndag 7 september 2015

Upplysningens tid är här


Eller i alla fall belysningens tid ;-)
Det är vid två tillfällen varje år, direkt efter jul/nyår och när första höstmörkret faller, som jag reagerar på mörkret och vill ha massor av nya lampor.

Den här hösten är det den sista delen av vardagsrummet som ska göras klart. Det ska målas lika vitt som de andra rummen, möbleras och förses med lampor.
Fåtöljerna har ni ju sett tidigare, fyra stycken svarta Storsele från Ikea. Ett bord ska till, lite olika skinn och lampor, lampor, lampor.....

I de två smala sidofönstren vid altandörrarna, ska dessa godingar upp. Enkel vit porslinssockel och svart tygsladd från Design Torget.
Till advent kommer jag att kränga på adventsstjärnor, men resten av året får det vara nakna glödtrådslampor.

Ska även leta efter taklampa och golvlampa i industristil, tyvärr inte det lättaste och billigaste. Men jag är utrustad med tålamod och klipper till när tillfälle bjuds.


Efter helgens gråväder har vi återigen kunnat njuta av solens strålar på näsan. 
Love It!

Ha en härlig kväll och en bra start på morgondagen. 
Tjingeling

3 kommentarer:

Meta sa...

Det var verkligen an fröjd att få vakna till sol och frukost på uteplatsen.
Så glad man blir av det. Ja nog börjar det att bli mörkt tidigt nu. Här på kolonin har vi inte mycket till lampor ute på våra gator. Jag har fotogenlampor utefter mitt staket. Annars är det becksvart.
Inne är det ljus och någon lampa det behövs mer nu när mörkret faller får nog ta en vända och se vad som kan användas.
Dina fönsterlampor blir nog jättebra. Spännande att se vad du hittar till det andra. Lampor är svårt tycker jag.
Nu kan jag både läsa och skriva Tack för hjälpen.
Ha det gott
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Det kommer bli kanonfint tror jag. fast jag trodde ändå du hade köpt de randiga sladdarna. Kraaam pia

HWIT BLOGG sa...

Jag trodde de svart/vita! Men gillar de du valde...snyggt! Lampsocklarna var riktigt fina, de måste jag kolla in :) det börjar bli dags att tänka på belysning i höstmörkret!
Kram till dig,
Titti