fredag 4 september 2015

Skapa fredagskänsla


Den här veckan behöver jag verkligen fredag och helg .......

Veckan som gått har sugit all min energi, så nu behövs en energiboost, med positiv energi :-)
Jag är så glad att jag upptäckt att bakning ger mig så enormt mycket tillbaka i form av positiv energi. Första degen är på G och nästa ska snart fixas. Det blir ciabattabröd till morgondagens picknick och pecan banana bread på sonens gamla ekologiska "golfbananer".


Visst blir man lycklig över så vackra fikon?
Ännu lyckligare när man plockar dem från eget träd. Äpplena är det ju inte så mycket med, men jag tror att vi skulle kunna sålla ut ett och annat som inte har hyresgäster.
Inför nästa år har maken satt upp limningar runt träden, vi testar så får vi se om det gör någon skillnad.


Jag har inte bara ett hjärta av sten, jag har tre ;-) 
När vi gick på stranden förra helgen kunde jag inte låta bli att plocka upp de tre stenarna, som i mina ögon har hjärtform. Jag tar det som ett omen, ett gott sådant.

Ha en fantastisk fredag och en fin helg. 
Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Plockar alltid stenar var jag är. Inte denna gången det fanns bara stenkross i vår närhet. så kan det vara ibland. Vad fina fikon du fått. Mitt träd dog i vintras. Det får allt bli ett nytt till nästa år, då jag hoppas ha lite mer tid för odlandet.
Ha det så gott i helgen
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Det är säkert ett gott tecken! Fikon är inte dumt det heller...
Önskar dig den bästa av helger!
Kram,
Titti