fredag 18 september 2015

Plugga under trädens skyddande skugga


Jaa, egentligen behöver jag väl kanske inte jaga skugga precis. Solen går i moln titt som tätt och de mörka molnen hopar sig allt emellanåt.
Eftersom jag läser några timmar i veckan och lyssnar på föreläsningar behöver jag någonstans att sitta. Någonstans där jag kan koppla av och fokusera på studierna.


Det är faktiskt inte så himla dumt att sitta under hibiskusarnas kronor, bara man duckar när de vissna blommorna dunsar ner ;-)


Jag har ordentligt ljusinsläpp genom de nya dörrarna, i alla fall på fredagarna och helgerna, när jag är hemma innan det blir mörkt.


Mina studier kräver inget stort skrivbord, snarare många glas ;-) 
Med enkla medel har jag skapat en liten, liten studiehörna under trädens skugga. Lånat en av fåtöljerna och en äppellåda som bord. 

Även om det är fredag och snart helg är det dags att ta tag i en ny föreläsning, den här veckan är det vinkvalitet som gäller. 
Provsmakning av veckans sex viner måste dock vänta, leveransen har inte hunnit fram till vårt lokala systembolag :o

Ha en skön fredag och en bra start på helgen.
Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Härligt! Tack så hemskt mycket för inbjudan. Vi har inga Ölandsplaner i höst utan väntar nog till våren. Vi var ju norröver nyligen så jag har inga semesterdagar kvar. Vore riktigt trevligt att ses i alla fall när vi drar förbi. Kraaam Pia

Meta sa...

Det låter spännande med dina studier. Du får väl ge oss lite tips vad det lider sen då.Ser fram mot det.
Ha det gott i läshörnan
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Snyggt skåp och snygg stol att sitta i! Har ju dessa också förstås...Mysigt att sitta där och plugga, enkelt och ombonat!
Ha en fortsatt skön helg nu...
Kram Titti