onsdag 21 december 2011

Strålande ........


....... tider - ute skiner solen från en klarblå himmel över våra gröna gräsmattor. I morgon är det vintersolståndet - nu vänder det :)) Det blir i alla fall inte kortare dagar än så här!!


Men först tar vi tag i lite julförberedelser!! Tänk att det kan vara så underbart avkopplande att stå i köket med händerna nerstoppade i något riktigt kladdigt! Det luktar mat i hela huset!


Tyvärr har vi prylar stående överallt - städa?? Vi har de senaste veckorna bytt ut en hel del av vår hemelektronik - vilket då innebär att det gamla står i något hörn (de fungerar ju nästan fortfarade). Tror att jag ska arrangera en "trevlig" familjedag innan lördag ;) Fredagsmys, kanske, med golvmopp och snabeldrake i högsta hugg?


Eftersom vi äter i matsalen, nästan, varje dag byter jag INTE duk förrän på julafton. Extra stolarna som ska in  på bordets mitt står fortfarande under färgskrapan - men jag tror, och hoppas, att det ska finnas tid över till det också. Tidsoptimist - jag - phhuiii!!


 Däremot har jag piffat och fixat lite av de dekorationerna som ska vara på bord och skåp i matsalen på julafton.


Nu blir det Kalmar och julklappsjakt :o tillsammans med sonen och 100 000 andra. Ha en härlig onsdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

4U2 sa...

Trodde du var ombord på en bår först! :)