söndag 21 augusti 2011

Söndagsbak .......


...... inte bak, som i bakdel, utan bak som i baka :D Inte bak i bakugn, utan bak i fritös. Testade nämligen mitt nya struvjärn.


Jaaa, det blev även några stycken med mina gamla järn, det är så enkelt och så himla gott. Ett litet tips för att få lyckade struvor, glöm inte att värma upp järnet ordentligt mellan varje struva, annars blir det för lite smet på järnet.


Nyser utan uppehåll, snorar och har huvudvärk med andra ord är jag däckad av en superförkylning och orkar endast njuta av fjärilarna genom fönstret :-(  Jag håller mig lugn och fin i TV-soffan, allt för att vara pigg och alert i mitten av veckan. Då väntar äventyr :-))

Ha en underbar fortsättning på söndagen. Tjingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad du är duktig du har nog valt fel yrke bagare eller kock hihihi har en bra kväll/camilla

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Catarina !

Ditt leende smittar av sig.
Struvor är inte helt fel.Förr bakade jag mycket på den tiden jag var gift.
Men allt finns ju att köpa färdigt nu.Och är man lat så är man, jag alltså.


Kram Mi