Visar inlägg med etikett julgranspynt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett julgranspynt. Visa alla inlägg

måndag 21 december 2020

Vintersol(stånd)


Tänk i alla fall att vi fick se solen för någon timme eller så, trots vintersolstånd.

Nu står det ju still någon vecka eller så, men sen blir det bara ljusare och ljusare :-)


Men nu njuter jag, njuter av att det bara är några få dagar kvar till jul. Nu är vi så nära, att det är lönt att räkna ner.


En hel och en halv dag kvar att jobba, sen blir jag julledig :-)

Med två dagar kvar till lille-jul och tre till självaste julafton pågår det en del matprepp, även om mycket  görs helt färdigt samma dag som det ska ätas.


Måndag och jag tar det lite lagom lugnt efter ett väldigt smärtsamt besök hos min naprapat, smärtsamt men nödvändigt. 

Måndag och jag ser fram mot att krypa upp i tv-soffan och få njuta av Mandelmanns julupptåg <3

Ha en fin fortsättning på veckan <3

söndag 1 december 2019

Första ljuset brinner


När första ljuset brinner står julens dörr på glänt och alla glädjas åt att fira advent.


Hur fort gick inte november?
Jösses! Redan första december och 23 dagar kvar till julafton :-)


Tiden bara flyger iväg och det är svårt att hinna med.


 Men jag tror inte att jag hoppar av, utan njuter i stället av varje dag.

Söndag, första advent och första ljuset är tänt.

Ha en härlig avslutning på helgen <3

tisdag 5 december 2017

Snart är vi där


Nedräkningen fortsätter och för varje dag kommer vi allt närmare :-)

Än så länge är huset stassat för advent, men efter Lucia har jag nog tänkt plocka in julens färger. 
Visserligen är det fortfarande många svala färger, men jag vill även plocka med min fina samling av antika julkulor. Jag har funderat på om jag kan hänga några av dem i cederträdet i år :o 

För att undvika att hamna i stress, har jag planerat att göra lite varje dag :-) 
Än så länge ser det ut att hålla trots sängliggandet några dagar. Det gäller ju att planera in lite luft också ;-)

Nu tror jag bestämt att det är dags att starta upp kvällsmaten :-)
Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3