lördag 28 oktober 2017

Var dags rum


 Efter att ha städat huset varje kväll den gångna veckan, känner jag mig riktigt nöjd. Jag hann visserligen inte med hela huset, men vad fasen ..... 
Det kommer med största sannolikhet fler regniga kvällar ;-)


Rumsgranen fick lämna olivhinken och flytta till en zinkbalja istället. Åppropå rumsgranen, vilket konstigt växtsätt den har fått med åren :o


Cederträdet fick flytta in i går, och har övertagit olivhinken.
Två av olivträden har fått flytta upp i huset, tillsammans med en boungavillea. Vi får väl se om de kräsna liven klarar av den torra inomhusluften.


Avslutar bildkavalkaden med ett skomakarstilleben.

Nu är det dags för mig att sätta en deg till vitlöksbröd, det vankas en variant på västkustsallad till kvällen när maken kommer hem efter en vecka på andra sidan Atlanten.

Ha en härlig fortsättning på helgen. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Jodå det ha allt börjat flytta in lite växter hos oss med men de flesta ska få stå kvar på kolonin i år tänkte jag testar så får vi se hur det går.
Ha det gott
Kram Meta