onsdag 19 juli 2017

Olika nyanser av blått


Det är inte många blommor på mina agaphantus, snarare väldigt få. En enda av dem har två blomstänglar, vad som hänt med de andra har jag ingen aning om. Tror att det är dags för omplantering till våren, så får vi helt enkelt se nästa år :-)


Om blå agapanthus blommar mindre, desto mer blommor på lavendeln :-)
De flitiga insekterna har också börjat hitta dit, bin, humlor och fjärilar.


Den vita agapanthusen, som blommade i vintras, för en ojämn kamp mot Flammentanz, men så snart knopparna slår ut kommer blomman att synas lite bättre ;-)

I dag har varit en sån där semesterdag som började på balkongen med en bok, fortsatte i köket med brödbak och matförberedelser, för att till sist avslutas med nio hål på golfbanan. 
Nöjd är bara förnamnet :-) Nu ska jag minsann krypa ner under täcket och lyxa till det med ytterligare en bok :-)

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan. Tjingeling

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Oj så fint! En agapanthus har jag alltid önskat mig, en blå...får väl slå till snart :)
Låter som en skön dag och hoppas din helg blir lika fin!
Kram Titti