fredag 7 juli 2017

Liljor, liljor


Åhhhh vad jag önskar att krolliljor skulle vilja växa hos mig. De är bland de vackraste jag vet och där de trivs sprider de sig som ogräs.


Just nu njuter jag av det här beståndet varje gång jag rundar ladan på väg till golfbanan.

Nån av mina läsare som vet vad som krävs för att de ska trivas även hos mig? :o


Dagliljor däremot, växer som ogräs i vår trädgård, ett kärt ogräs som gärna får ta för sig och kväva annat ogräs ;-)

I dag har jag fått min dagliga motion genom att kuta runt med gräsklipparen, en trög rackare men klipper gör den. 
Efter att ha vilat ryggen en stund har det bivit påfyllning av både kardemummabullar och ett försök till en ny sorts cookies med non stop och jordnötter. Om de nya kakorna får godkänt, lägger jag upp recept och bilder på matbloggen, får de inte godkänt blir komposten glad ;-)

Men nu tror jag baske mig att det får bli ett glas rött och påbörja tillbehören till kvällens grillning.

Ha en härlig avslutning på fredagen och en bra start på helgen. Tjingeling

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Liljor ja, gudomligt vackra! Ohh de där kakorna låter gott, hoppas de blir goda så jag kan få receptet :)
Ha en skön lördag i regnet...
Kram från Titti