lördag 25 mars 2017

Strålande vår


Jamen, vilket vårväder vi fått :-)
I går hämtade jag dottern vid tåget, sen drog vi till Gårdby, dottern, sonen och jag. Vi kom dit precis lagom till en sen lunch ;-) Så det fick bli varsin räkmacka och en fika.


För att inte få alltför sen middag åkte vi faktiskt tillbaka till fastlandet efter fikan, handlade lite grillkött i Västersläts gårdsbutik och tuffade hemåt i rusningstrafiken :o


Tidigt i morse vaknade jag av någon sorts magbacill, några timmar senare, blek om nosen och ett par kilo lättare masade jag mig ut i vårsolen.


Våffeldagen har ändå inte passerat obemärkt :-) Ett par våfflor ute i solen kan ju aldrig skada, eller hur?


Förra året satte vi tre stycken i kanten av en av pallkragarna! 
Idag skördade vi en varukorg :o De franska jordärtskockorna gav en fantastisk utdelning.
Nio stycken är återplanterade, så får vi se hur skörden blir nästa år :-)


Pallkragarna har fått återfyllning, nu ska två av dem täckas så att de värms upp. Sådd nästa helg :-)
Äntligen är odlingssäsongen 2017 startad även i Villa Davidsson :-)

Nu är fritösen varm, här ska minsann friteras jordärtskockschips :-)

Ha en härlig fortsättning på lördagskvällen. Glöm inte ställa om klockorna för i morgon vaknar vi ju till den allra första dagen med sommartid. Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh vilka underbara vårbilder. Så härligt med odling och skörd. Vilka snygga handskar mina ser bedrövliga ut. Nu blev jag inspirerad till både det ena och andra. Våfflor, mums. Kraaam Pia