söndag 19 oktober 2014

Lyser upp den grå tillvaron .....


.... det är värst vad grått det är!
Maken och jag har trotsat regnet och tagit in de stackars växterna som nu måste övervintra i växthus, garage eller inomhus.
Jag fortsätter frivilligt inomhus, rastar snabeldraken och viftar lite med dammvippan :-)

Diodslinga, Clas Olsson
Den söta, silvriga diodslingan hittade jag på gubbdagis när dottern och jag var i Kalmar. Precis så där lagom, passar perfekt tillsammans med några små lärkgrenar.


Ha en härlig, avkopplande söndag. Tjingeling ♥ 

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Men åh så söt slinga. Ja visst är det grått, man blir ju lätt deppig fast om man går ut et tag så känns det genast lite bättre. Kraaam Pia

G:a Affären sa...

Här har också ljusslingorna plockats fram, de behövs för att lysa upp lite här och där.
Jag gillar ditt uttryck att rasta snabeldraken, men själva rastandet..nej.
Gillar däremot dina glass?-formar!

Meta sa...

Så mysig den är, annars är de så långa tycker jag. Ljus och myslyse behövs det massor av nu känner jag
ha en skön söndagskväll
Kram Meta